4 Eylül 2016 Pazar

Özgürlüğü Evlenmekte Arayan Elvan

Diyarbakır 'dan gitmeme sayılı günler kaldı. Tam tamına 14 gün... Gitmeden önce güzel memleketimim güzel insanlarını görmek istedim.
 Önce buram buram tarih kokan surlara gittim ama surlar eskisi değildi yıkık dökük neredeyse harabeye dönüşüyordu. Kaç yıllık surlarımız resmen ağlıyordu. Ne yapmışlar öyle Allah hakkımızı bırakmasın.Güzel Diyarbakırım eskisi gibi gülmüyor insanlar eskisi gibi değil korkak ürkek ya yine savaş olursa diye.. dükkanların kepenleri yarı açık ... Terör olayları çürüttü insanı Diyarbakır'ı ve birçok şehri ... 
Biraz daha ilerleyince yolda ilkokul arkadaşımı görüyorum. Ne de özlemişim onu 4 sene oldu görmeyeli. Baya bir güzelleşmiş soruyorum ona ne yapıyorsun kazandın mı bir yeri diye. O bir an duraksadı ne cevap vereceğini bilemedi. Bana döndü ben okulu bıraktım dedi. Büyük bir şokla ona baktım neden diye sordum ailem öyle istedi kız kısmı okumaz diye.. yüzüne tükürdüğüm güzel Diyarbakır halkım diye geçiyorum içimden parmağındaki yüzüğü gösteriyor. Amcamın oğlu ile evlendiriyorlar beni dedi. Sen istiyor musun diye sordum . O istesem de istemesem de evlenmek zorundayım sıkıldım artık ailemden kaçmak istiyorum diyor. Kaç yaşında diye tekrar soru  soruyorum. 30 diyor. Sen kaç yaşındasın Elvan diyorum ... Ah Diyarbakırın özgürlüğü adaletini sevdiğim ... Elvan diyorum özgür olmak için evlenmemesin. Özgürlük için önce şu cahil aileni terk etmelisin. Özgürlük okumaktır diyorum. Bana bakıyor sırıtıyor ne yapayım Nur elimden gelmez ki bi şey ... Konuyu değiştirmeye çalışıyor. E diyor matematiği sevmezdim diyor bana nasıl oldu da seçtin bu bölümü.. Ben de anlatıyorum..
Şu özgürlük denen şey neden hep biz kızlar tarafından kısıtlanır ki biri kurtulur diğeri mahkum kalır Elvan gibi özgürlüğü evlenmekte arıyor benim arkadaşım yazık hem de çok yazık ...
Nur A.



22 yorum:

  1. A!! Yazık:( hay Allah yaa...zavallı ailesine itiraz edecek gücü de yok:( kaçsa da mazallah öldürüler filan:( ha bir de amca oğlu büyük ihtimalle zeka geriliği olan bebekler doğuracak!!!! Gizli bir tim kurmalı böyle kızları kaçırıp, başka kimlik verip, Avrupa'ya kaçıracak. Bak senaryo yazdım anında. Ama gerçekten lazım böyle şeyler bu ülkeye.
    Üzüldüm..:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben onu zorladim hayır istemiyorum diyor... Allah yardımcısı olsun :( canım arkadaşım

      Sil
  2. Okurken içim cız etti, Elvan gibisi çok fazla ne yazık ki. Umarım ileri ki hayatında mutlu olur ve bu çektiklerine değer. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah tek istediğim pişman olmaması ...

      Sil
  3. Evliliğin acaba ne olduğunu gerçekten biliyor mu?O sorumluluğu alabilecek mi?Ya da evlenince anne olup ne kadar sağlıklı çocuk büyütecek?Kafamda böyle deli sorular sorular sorularrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bilmiyor kurtuluş yolu sanıyor oysaki yasi küçük ah arkadaşım çocuk nedir bilir mi ki o şimdi...

      Sil
  4. Amcasınınoğlu ile evlenmesi bence en kötüsü , yani insan kuzeni ile nasıl evlenir , bizde ve trakya taraflarında asla akraba ile evlenilmez o yüzden çok garipsedim . Okulla ilgilide ailesinin zorla okulu bıraktırması üzücü, benim ailemde tam tersi okula gitmem için zorluyor ama ben okulda çok kötü şeyler yaşadım bu sebeple de açık öğretime geçtim şuanda çok mutluyum ama arkadaşının adına üzüldüm .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İğrenç bence akraba evlilikleri her gün yüzüne baktığım insanın karısı oluyorsun. Allah yardımcısı olsun ...

      Sil
  5. of ya sahiden de bari üzülmese evlilikte.

    YanıtlaSil
  6. Çok can sıkıcı bir durum:( Allah yardımcısı olsun...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. :((( en üzüldüğüm şey bu hem yaş farkı ,hem istemeden ,hem akraba:((((Allah yardımcısı olsun

    YanıtlaSil
  8. Ah Elvan ah ne yaptın sen !!!

    YanıtlaSil
  9. Umarım ileride pişman olmaz ki illa olacak
    çok mutlu olsa bile gençliğini kısıtladığı için kendine çok kızacak:(

    YanıtlaSil
  10. Zihniyet çok önemli küçüğüm. Ailesinin zihniyetini kabullenip devam ettirmesi kötü. Yenilikleri, verileni almaya kapalı bir zihniyete sahip maallesef Elvan kız... Onun adına ne kadar üzülsek de yapcak bir şey yok. Bu yazı aklıma bir olayı getirdi. Güney doğulu komşumuz karısını evire çevire dövüyordu. Kadını elinden aldık adamın, bizim beylerin arasından hala kadına vurmaya çalışınca bizimkiler biraz hırpaladı adamı. Kadın bastı feryadı kocamı dövüyorlar can kurtaran yok mu diye. İşte kanıksanmış zihniyet böyle bir şey. Göz göre göre ateşe koşarlar pervane gibi. değiştirmek için daha çok çalışmalı, uğraşmalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ablam ona ne desem boş oldu.
      Sizin yaşadığınız olay da ne garipmis ay bizim halkımız onları haylen seviyorum kötü tarafları huyları var ama onun yanında iyi tarafları huyları var ...

      Sil
  11. böyle zihniyetlerin hala olması Türkiye için üzücü açıkcası.. umarım arkadaşın mutlu olur

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.