14 Ağustos 2016 Pazar

Özgürlük Savaşçısı Kim ?

Herkese Merhaba ben Nur
Buralarda yeniyim. Yeniden kasıt yeni yazmaya başladım. Önceden sadece blog okuyordum. Yazmayı uzun süre düşündüm. Beni yazmaya itiren şey yaşadığım şeyler bu dünyada hiç kimse dört dörtlük yaşamıyor. Ben Diyarbakırlıyım. Diyarbakırlı olduğum için hiç bir zaman utanmadım. Sadece benim hoşuma gitmeyen şey Diyarbakırın kültürü.
Kadınlar , kızlar burada kısıtlanıyor. Kısıtlanan kişilerden biride benim size bunu detaylı anlatmak canımı yakabilir size sadece benim küçükken yaşadığım bir anıyı anlatmak isterim ben daha 11-12 yaşındayken daha hiç bir şeyden habersiz biz ailecek bir yere girmiştik ve orası kalabalık bir yerdi. Benim erkek kardeşim benden bir yaş küçük ve o gidip babamın kucağına oturmuştu babam onu kucağına alıp herkesin içinde sarıp sarmalamıştı. Ben bunu görünce benimde canım babamın kucağına oturmak istedi koştum babamın bana kucak açacağını sanmıştım. O ise beni geldiğim gibi itirdi ve bunu hiç unutmam kulağıma ayıp herkesin içinde yanıma gelme dedi. Sonra annemi çağırdı. Benim o gün dünyam yıkıldı eve gittiğimizde ben herkes uyulduğunda elime makas alıp bütün saçımı kestim belki erkek gibi gorünürsem babam beni sever dedim. Ve ben bu olayı hiç bir zaman unutamadım.



Daha sonra en kötü yaşadığım olay çocukluk aşkımı kaybetmem onu size anlatmıştım. Babam benden çocukluğumu almıştı ve o bana geri vermiş gibiydi. O da beni bırakıp gidince sustum.

Ben her şeyi içime atan biriyim kimseye kolay kolay bir şey anlatmam. düşündüm ki eğer yazarsam beni anlayan biri çıkar. Sonra dedim ki ya beni anlamasalar ya benim yazdığım yazıları begenmeseler ya yorum yazmasalar ya kötü yorum yazarsalar diye korktum sonra cesaretimi topladım. ve yazdım yazdığımada pişman olmadım. Bir baktım blogger ailesi bana kucak açtı babamın yaptığını bana yapmadı beni tanimamamiza rağmen yardımcı oldunuz çok teşekkür ederim sizi tanidigima çok sevindim.
Eger sizlerde bana adınızı kim olduğunuzu yazarsanız sevinirim. çünkü ben ailemi tanımak isterim :)
Bunu görünce çok mutlu oldum. Buradan DEEPTONE teşekkür ederim. :)

35 yorum:

  1. of ya demek sizin oranın kültürü öyle. baban haksız tabii ama demek ki o da çevresinin dışına çıkamıyor. üzüldüm ama olmuş artık. hadi inşallah sen okuyunca daha özgür bir yaşamın olur :) tanıtmaya gelinceee, ben gizli blogçuyum yaa, tanıtamıyom kendimi açıkça, ama sölerim büssürü şey yine de. anlatırım ki yavaş yavaş. yani blogçular bilmez beni de herkes deep olarak bilir tanır işte. ama bikaç şey dışında açıkım zaten. herkes bilir beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah :) Anladım gizli blogçu o da güzel miş :) sizi tanımak için elimden geleni yapacam. Yanlış anlamasaniz cinsiyetinizi sorabilirmiyim çünkü ben genellikle insanlar bayım veya bayan olarak kullanırım

      Sil
    2. yanlış anlamam ki. sen bana deep de işte. dipsi, dipidip, böyle şeyler diyorlar. hiçbişi sölemiyom ben ki kimseye. onu da anlarsın iştee yazı ve yorumlardaan. bunu takma kafana sen ya. rahat ol. çekinme. zamanla tanırsın işteeeee okudukçaa. blogçu olarak daa çekinme hiçbişeyden, hep yardım ederim, edemezsem de başkalarına sorarım :)

      Sil
    3. Peki teşekkür ederim ve seni en kısa zamanda tanıyacam ve gerekirse seninle buluşacağım bugünden itibaren seni tanımak senin kim olduğunu öğrenmek için uğrayacağım. Gizli blogçu :)

      Sil
    4. kız erkek diye cinsiyet ayrımına karşıyım yaaa ondan iştee :) arada anlatırım gelip bişiler :)

      Sil
  2. bak ben seni ilk olarak "kısaca dodi" arkadaşımızın blogunda gördüm, yorum yapmıştıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki gözlemcisin deep iyi ki de görmüşsün :)

      Sil
  3. Güzel yazıyorsun.Devam et bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim siz blog ailesinden güç alarak yazıyorum :)

      Sil
  4. Hayırlı olsun blogun. Gözüme o kadar aşina ki blog görüntüsü. Sanki..... :)))))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Olabilirrr :))

      Sil
  5. :))) Ne diyeyim, benim liseli halimden benim blogumun eski görüntüsüne dek çok tanıdık ne çok şey var burada. Dejavu gibi bana senin blogun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek lise doneminizden beri yazıyorsunuz çok mutlu oldum inşallah daha fazla kendimi geliştirebilirim :)

      Sil
    2. Liseden öncesinden beri yazıyorum. Ortaokulda ilk yarışıma katıldım. Finaldeydim. Derecemi tam hatırlamıyorum. İyi bir şeydi de birinci miydim, ikinci mi hatırlamıyorum.

      Profil resmin var ya, benim liseli halim biraz biraz. Tümden değil ama. Bak bloguma; liseli bir resmimi yayınlayayım birazdan. Aile resmi olsun diye. Hani aile ya burası :)

      Sil
    3. Ayy çok sevinirim çok teşekkür ederim böyle bir benzetme yaptığınız için :)

      Sil
  6. Herkesin hayatında bir imtihan var, sana da bunlar düşmüş canım. Beni tanımak ve neden blog yazdığımı öğrenmek için son yazımın sonundaki iki yazıya tıklayabilirsin. Aramıza hoş geldin Nur bacı :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)💗💗💗

      Sil
  7. Merhaba Nur, madem aile dedin bende o aileye katılmaya geldim. Üzücü bir hikaye ama işte gelenek görenek böyle yetişmişler =(. Artık siz gençler daha bir bilinçlenip kendinizi yetiştirdiğiniz de yıkacaksınız tabuları =). Eğer sende beni tanımak istersen ki zamanla daha da tanışırız bloğuma uğrayıp oradan az çok fikir edinebilirsin =). Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğimle =) Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkür ederim bloğuna ugracagim :)

      Sil
  8. Merhaba Nur,
    Ailemize hoşgeldin. İyi ki de gelmişsin, seninle ve güzel yazılarınla tanışmış olmaktan çok mutlu oldum. Yazdıkların içimi acıttı, gerçekten de bu senin imtihanın. Aslında bu ülkemizdeki birçok kişinin imtihanı. Maalesef bu şekilde büyütülen erkek ve kızlar, ister aile ve çevre baskısı de, ister yetiştirilme tarzı de, çocuklarına da aynı davranıyorlar. EVlatın kızı, erkeği olur mu? Böyle ayrım yapanlar, yaşlılığında kız evlatlarının muhtaç kalıyorlar, haberleri yok!
    Aslında bu bizim elimizde. Sen maşallah bilinçli, eğitimli,her şeyin farkında pırlanta gibi bir gencimizsin. İşte bizim yetiştireceğimiz çocukların, bu zihniyette olmaması bizim elimizde. İnşallah Allah senin de gönlüne göre bir hayat nasip etsin.
    Bu arada ben de Deep sayesinde tanıdım seni canım. 2 ayrı bloğum var. Biri henüz bebişimin bebiş blogu :) Diğeri daha kıdemli sayılır :) Ben de her zaman beklerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba fakat ailesi sevgiside bir farklı oluyor belkide bu da benim imtihanım eskisi gibi canımı acitmiyor fakat çocukluğuma baktigimda güzel şeyler goremiyorum teşekkür ederim :) blogunuza mutlaka ugracagim çok memnun oldum :)

      Sil
  9. benim de çocukluğuma dair babamla yaşadığım beni olumsuz etkileyen birşeyler var yaş olmuş 34 artık çok çoook diplerdeki odalarda saklı o anılar ama etkileri hala bende hiç gitmeyecekler umarım sen doğru bildiğin yolda iyi bildiğin hedefe doğru herkese rağmen yürürsün buralardayım ara ara da olsa uğrarım yorum bırakırım dilim döndüğünde serzenişlerimin olduğu bloğuma da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desenize bizim yolumuz da bu konuda kesişiyor. Büyükler hep çocuklar yaşadığı şeyleri unuttur hemen gider der aslında hiç öyle değil. Tabiki de gelirim :)

      Sil
  10. o eski yazına yazdııım :)

    YanıtlaSil
  11. konuştuk ya hani, hayattan korkmak :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Nur'cuğum, hoşgeldin blog dünyasına:)
    Diyarbakır ya da Eskişehir ya da Yozgat hiçbir yerde yaşamak utanılacak bir şey değildir. Lütfen öyle hissetme. Sanırım Diyarbakır denince insanların aklına güneydoğu ve teröristler geldiği için böyle endişelendin ama orada oturan herkesin terörist olmadığını biliyoruz. :)

    Babanla anın çok üzücü ama eskiden hep öyleymiş, bir tür gelenek:( Unutmadan benim adım Müjde, 58 yaşındayım!!!:))yani bloğun yaşlı teyzelerindenim. Bücürük kedimin ismi. Mahallenin kedici teyzesiyim.:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş buldum güzel yürekli teyzem seninle tanıştığıma cooook memnun oldum :)

      Sil
    2. Ben de çok memnun oldum, iltifatına da sağol o senin güzelliğin. :)

      Sil
  13. Hoşgeldin Nur :)) Yeni gelmen şerefine az önce seni son yazıma yapmış olduğun yoruma da yazdığım gibi MİMledim :)) Cevaplarını sabırsızlıkla bekliyor olacağım(ız). Aynı başlığı ve resmi kullanmayı unutma emi? Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmm cok iyi yürekli insanlar siniz :)

      Sil
  14. Oralar da çocuklar erken büyüyor biraz da ben alışveriş yaparken 6 yaşın da minik bir kızın 2 yaşında ki kardeşinin elinden tutmuş 8 aylık olanı kucağın da markete gelip alışverişini yapıp(bebeği arabaya koydu) sonra çıkarken bebiş kucakda diğer el 2 yaşındakin de torbayı bileğine takıp gidişine bakarken neredeyse kendi alışverişimi unutacaktım o kadar şaşırmıştım. Çocukların çocukları büyüttüğü bir yer oysa kalem oyuncak saracak eller kollar a küçük annelik yükü verilmiş .
    Biliyor musun saçlarımı kestim kelimelerini okurken boş bulunup ah be kızımmm dedim.Öyle gördüler ve aynısını yapmayı görev sandılar ama siz yeni gençlik daha güzel duygularla yön vereceksiniz inş. Blog ailemize hoş geldin,Yeni öğretim yaşamın da başarılar seninle olsun her zaman doğru ve hayırlı güzel kalplerle aydınlansın yolun sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu yorumu biraz geç gordum kusura bakmayın...
      Buralarda öyle d.bkirin en kötü yerinde kızlar ergenliğe ulaştığı an parmaklarına yüzük takıyorlar kaç kişi gordum yok amcasının oğlu yok dayısının oğlu kaç kişiyi vazgeçirmeye çalıştım onlar evliliği kaçma yolu sanıyorlar cahilige kurban gidiyorlar..

      Sil
  15. Hoşgeldin blog dünyasına :) ah ben de Yepp de minik ailenin yeni üyeleriyiz artık ;) Bloğuna bir gözattım hızlıca ;) gayet güzel yazıyosun ;)
    LuNa'dan çokca sevgiler:)

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.